CONTACT :MOBILE +6014 843 6880 empayar_risma@yahoo.com


Content

Cambodia @ Kemboja


Pada 4 Mei 2011 kami berangkat menuju Phnom Pehn menaiki pesawat Air Asia. Azam Alwi, Yien Mohd Noor dan saya menaiki pesawat sama berlepas pada jam 6.30 am. Manakala Rismayuddin Idris menaiki pesawat jam 3.00 pm. Setiba di Airport Phnom Penh kami menyewa Tuk Tuk menuju kebandar untuk membeli simcard (amaran | harga simcard sekitar 3 USD sahaja jangan bayar lebih) Selepas membeli simcard kami meronda sekitar bandar Phnom Penh sementara menunggu Rismayuddin Idris yang akan tiba jam 4pm waktu Kemboja. Sebelum itu kami ke Stesen Bas untuk membeli tiket bas ke Siem Reap. Semasa membeli tiket bas ke Siem Reap kamera saya terlepas dari tangan dan terjatuh dengan begitu kuat sehingga lens patah dan kamera juga mengalami sedikit kerosakan  dimana adakala gambar yang di ambil tidak keluar. Waktu yang sungguh membuatkan mood saya terus hilang....... tapi saya pendamkan semuanya... siapa yang tidak merasa sedih baru tiba di Phnom Penh kamera dah rosak. Nasib baik Azam Alwi memberi pinjam lens beliau sekurang2 nya ada juga gambar yg boleh saya snap walau pun kamera sedikit nazak. Kita sambung cerita ini kemudian..........

0 comments:

Dikuasakan oleh Blogger.
Netcut && Netcut Defender

72943dda1a07fc0ab2baf685111f03f9